Marketing w internecie

Marketing internetowy: dowiedz się, czym jest, poznaj kluczowe korzyści i najważniejsze narzędzia marketingu online.

Chcąc skutecznie rywalizować o klienta w internecie, musisz korzystać z narzędzi marketingu cyfrowego. Pozycjonowanie stron, kampanie PPC, współpraca z influencerami, content marketing czy mailing, to tylko niektóre z wielu narzędzi, które możesz wykorzystać. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat elementów składających się na reklamę online i poznać najważniejsze korzyści jego stosowania, ten artykuł jest dla Ciebie.

Czym jest e-marketing?

Jeśli prowadzisz biznes w sieci, projektujesz strony www, masz bloga lub profil na portalu społecznościowym, to prawdopodobnie słyszałeś już o marketingu internetowym. Mianem tym określa się poszczególne formy aktywności firm w sieci, ukierunkowane na dotarcie do szerszego grona odbiorców oraz budowę silnej marki. Efektem e-marketingu ma być nie tylko wzrost zysków poprzez zwiększenie sprzedaży, ale również tworzenie silnej relacji na linii marka-użytkownik. Z tego powodu, działania reklamowe online muszą być przemyślane i za każdym razem dopasowane do specyfiki konkretnego biznesu.

Jakie narzędzia wykorzystuje marketing internetowy?

Największą zaletą e-marketingu jest bez wątpienia szeroka gama działań, które możesz podejmować w celu docierania do dużego grona odbiorców. Te najważniejsze to m.in.:

  • pozycjonowanie stron internetowych (SEO) - pozwalające na podniesienie pozycji serwisu www w wynikach wyszukiwania Google na konkretne frazy kluczowe,
  • kampanie PPC – umożliwiające natychmiastowe umieszczenie linków do Twojej strony na samej górze wyników wyszukiwania oraz promocję firmy w YouTube, Gmail czy Zakupach Google,
  • remarketing – działania kierowane do osób realnie zainteresowanych Twoją ofertą oraz byłych i aktualnych klientów,
  • content marketing – tworzenie wartościowych, unikalnych, zgodnych ze standardami SEO treści dla stron i sklepów internetowych,
  • reklama w social mediach – zakładająca aktywną promocję w serwisach społecznościowych i budowanie relacji z ich użytkownikami oraz fanami marki,
  • e-mail marketing – będący jedną z najstarszych i do dziś popularnych form promocji firmy za pomocą spersonalizowanych wiadomości wysyłanych pocztą elektroniczną,
  • reklama viralowa – polegający na rozpowszechnianiu wśród użytkowników internetu filmików, artykułów oraz innych atrakcyjnych treści związanych z marką lub konkretnym produktem,
  • real time marketing – polegający na tworzeniu komunikatów reklamowych na podstawie bieżących ważnych wydarzeń społecznych,
  • influencer marketing – współpraca z właścicielami popularnych profili w serwisach społecznościowych przy promocji marki, produktu lub usługi.

Czy marketing online to gwarancja sukcesu w internecie?

Jak widzisz, liczba narzędzi, które możesz wykorzystywać do aktywnej promocji marki w sieci, jest imponująca. Czy jednak sama inwestycja w tego rodzaju działania zapewni Ci sukces i natychmiastowy wzrost liczby klientów? Niestety, nie jest to takie proste. Pamiętaj, że wiele z wymienionych tu czynności nie przyniesie natychmiastowych efektów. Praktyka pokazuje, że lepiej sprawdzają się te narzędzia, które oferują długotrwałe rezultaty, np. pozycjonowanie stron czy content marketing z udziałem wybranych działań wspierających, takich jak kampanie PPC. Niezależnie od tego, które narzędzia reklamy online wybierzesz, pamiętaj też, by precyzyjnie określić grupę docelową, odpowiednio formułując kierowane do niej komunikaty.

Źródła: