Pozycjonowanie stron www

Co warto wiedzieć przed przed zleceniem usługi pozycjonowania swojej strony www

Prowadzenie biznesu w modelu e-commerce bez skutecznego pozycjonowania stron jest dziś w zasadzie niemożliwe. Dla firm oraz ogromnej większości ich klientów internet stał się podstawowym źródłem informacji. Samo stworzenie serwisu, e-sklepu oraz aktywność w mediach społecznościowych nie wystarczą już, by przyciągać nowych odbiorców i skutecznie rywalizować z konkurencją. Jeśli zamierzasz aktywnie działać w sieci, usługa pozycjonowania stron jest tą, którą z pewnością powinieneś uwzględnić przy planowaniu firmowego budżetu.

Czym jest pozycjonowanie?

Mianem pozycjonowania stron internetowych (SEO) określa się szereg komplementarnych względem siebie działań, których celem jest osiągnięcie przez serwis www jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Dlaczego to takie ważne? Według najnowszych badań ponad 93% wszystkich polskich internautów używa właśnie tej wyszukiwarki. Biorąc pod uwagę fakt, że z sieci korzysta już blisko 30 milionów naszych rodaków, pozycjonowanie strony w Google stało się obowiązkiem każdego biznesu, chcącego liczyć się w branży e-commerce.

On Page i Off Page, czyli co składa się na usługi SEO?

Wszystkie procesy składające się na usługę pozycjonowania strony w internecie powinny być realizowane zgodnie z wcześniej przyjętą strategią SEO. Plan działań każdorazowo należy dopasować do specyfiki konkretnego biznesu, z uwzględnieniem branży, w której działa firma, grupy docelowej, budżetu klienta czy wybranych słów kluczowych. Usługa pozycjonowania stron obejmuje działania On Page, czyli wszelkie czynności związane z optymalizacją samej witryny oraz Off Page, prowadzące do budowy silnego i zróżnicowanego profilu linkowego. Im więcej odnośników kieruje do serwisu z innych miejsc w sieci, tym większym zaufaniem w Google cieszy się witryna, co sprzyja osiągnięciu przez nią wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Do najważniejszych źródeł pozyskiwania linków do strony zaliczają się:

  • katalogi stron internetowych,
  • artykuły sponsorowane na zewnętrznych portalach,
  • gościnne wpisy na blogach branżowych,
  • opinie na forach internetowych.

Najważniejsze korzyści pozycjonowania strony

Wyższa pozycja serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania przekłada się na lepszą widoczność całej marki w internecie. Nie jest to jednak jedyna zaleta pozycjonowania strony. SEO, dzięki swojej wielowymiarowości, zapewnia firmom szereg dodatkowych benefitów, takich jak:

  • wzrost konkurencyjności marki,
  • budowanie pozytywnego, eksperckiego wizerunku,
  • dotarcie do szerokiego grona odbiorców,
  • zwiększenie sprzedaży i zysków,
  • skuteczna reklama w sieci przy relatywnie niskim budżecie,
  • niski koszt pozyskania klienta,
  • długotrwały efekt w postaci zwiększonej widoczności serwisu.

Jak widać, zlecenie usługi pozycjonowania strony wpływa nie tylko na kwestie bezpośrednio związane ze zwiększaniem liczby konwersji (i sprzedaży), ale także stanowi ważny element budowy przewagi nad konkurencją. W czasach, gdy o uwagę i pieniądze klienta musisz rywalizować z wieloma, często większymi i bogatszymi od Ciebie firmami, SEO stanowi najlepszy wybór, jeśli chodzi o skuteczną promocję marki w sieci.

Źródła: